Ruim en functioneel
In de geheel nieuw ontworpen cabine van de 200 Vario treft u een bestuurdersstoel aan die aan de hoogste eisen voldoet. De cabine biedt een ongekende beenruimte doordat een transmissietunnel ontbreekt en ongeëvenaard overzicht en zicht rondom. Door het centrale bedieningsconcept, met alle werk- en bedieningsfuncties geïntegreerd aan de rechterkant in de cabine en door het in hoogte en hoek verstelbare stuur, voegt de 200 Vario aan het begrip ‘bedieningsergonomie’ een nieuwe dimensie toe.
Cabinevering (optie)
Het rijcomfort is groot en kan nog verder worden verhoogd door de cabine (als optie) geveerd uit te laten voeren. De optimaal gelagerde cabine vermindert schokken en zorgt voor een uniek rijgevoel.
Uitstekend zicht naar alle kanten
Door de grote ramen en de kleine stuurkolom hebt u altijd optimaal zicht op de werktuigen. Bij voorladerwerkzaamheden biedt het dakraam ideaal zicht naar boven.
Perfect werkklimaat, stille cabine
Het krachtige verwarmings- en ventilatiesysteem zorgt voor een optimaal werkklimaat. Voor nóg meer comfort kunt u de 200 Vario als optie van airconditioning laten voorzien. Door de optimale constructie van de cabine is het geluidsniveau bovendien erg laag.
Bijrijdersstoel standaard
De bijrijder zit heel comfortabel op de standaard aanwezige bijrijdersstoel, die voldoende plaats biedt en een goede zithouding mogelijk maakt.
Comfortabele bestuurdersstoel
Door de vlakke cabinevloer van de 200 Vario is de in- en uitstap heel comfortabel. Verder kunnen de voeten optimaal worden neergezet doordat geen transmissietunnel aanwezig is. Het centrum van de bediening, met alle functies, bevindt zich rechts in de cabine. De ruimte die voor de voeten bedoeld is, is daardoor vrij van storende bedieningselementen. Dankzij het in hoogte en hoek verstelbare stuur en de comfortabele luchtgeveerde bestuurdersstoel zit u altijd in de juiste positie en bent u ook na een lange werkdag nog fit.
Bediening via de Variostick: alles in één – geniaal van eenvoud
Schakelen m.b.v. meer dan één hendel is vermoeiend – en met de nieuwe 200 Vario overbodig! Want in de Variostick is alles geïntegreerd: die is tegelijk versnellingshendel, groepenhendel en superkruipganghendel. De Variostick is ergonomisch gunstig geplaatst op de rechter console. Met een enkele handbeweging stelt u via de Variostick de gewenste snelheid in, traploos tussen 20 meter en 40 kilometer per uur. Bij naar achteren duwen van de hendel vertraagt de Vario de snelheid traploos, tot (uiteindelijk) stilstand.
Eenvoudige bediening en alles in het zicht
Op het bedieningselement op de rechter console voert de bestuurder alle belangrijke instellingen in, zoals motortoerental, cruisecontrolsnelheid en TMS, en de regelingen voor vierwielaandrijving en differentieelsloten. Op het multifunctionele afleesscherm op het dashboard wordt alle informatie weergegeven, evenals het brandstofverbruik, zodat de bestuurder alles in beeld heeft. Voor werk dat grote nauwkeurigheid vereist, kan bovendien de snelheid in het bereik 0 – 2 km/h worden aangegeven.
Snel van rijrichting wisselen
Met één handeling kan van rijrichting worden gewisseld. Met de rechterhand aan de Variostick verandert u eenvoudig van rijsnelheid. Bij voorladerwerk en op de kopakker gaat wisselen van rijrichting gemakkelijker met de linkerhand, met de omkeerschakelaar links onder het stuur. Zo houdt u de rechterhand vrij voor het bedienen van het hydraulisch systeem.
Stop & Go-functie in combinatie met het TMS
Met de (optionele) Stop & Go-functie kan de bestuurder de 200 Vario tot stilstand brengen door het hendeltje op de omkeerschakelaar ingedruktte houden. Laat hij het hendeltje los, dan rijdt de trekker verder in de richting waarin het hendeltje was geduwd.