Zeer breed inzetbaar
De Fendt 500 Vario biedt meer aansluitpunten dan enige andere trekker in deze vermogensklasse: 5 elektrohydraulische dubbelwerkende ventielen achter, plus 2 aan de voorzijde; Power Beyond, ISOBUS-aansluiting en nog veel meer. In totaal beschikt de 500 Vario over maximaal 22 aansluitpunten, die zowel voor als achter op logische plaatsen zijn aangebracht. Dat garandeert veelzijdige toepassingsmogelijkheden en probleemloos aansluiten van de werktuigen.
Krachtig hydraulisch systeem
Het hydraulisch systeem is uitgerust met de moderne load-sensing-technologie. Naar keuze is een olieopbrengst van 75, 110 of 158 liter per minuut mogelijk. Door de scheiding van transmissie- en hydraulieksystemen worden vermengd raken van verschillende soorten olie en binnendringen van vuil voorkomen. Bovendien kan biologische hydrauliekolie worden toegepast.
Krachtige achterhef
De elektrohydraulische achterhef beschikt over een maximumhefvermogen van 7780 daN. Door de lastcompensatie van de nieuwe achterhef is het veel comfortabeler werken. De hef houdt automatisch de ingestelde daalsnelheid vast, zowel bij zware als bij lichte werktuigen.
Laat maar draaien …
De aftakassen kunnen op de multifunctionele armleuning eenvoudig worden ingesteld. Aan de achterzijde van de trekker kan ook de externe bediening worden gebruikt. De aftakassnelheden (540/540E/1000) aan de achterkant maken werken bij verminderd motortoerental mogelijk. Zo bespaart u brandstof! Aan de frontaftakas (leverbaar met 540 of 1000 t/min) kunnen vele soorten werktuigen worden gekoppeld.
Doordacht ontwerp, ook aan de voorkant
Het maximale hefvermogen van de fronthef is 3400 daN. De comfort-fronthef kan als optie met een ontlastingsregeling worden uitgerust, die via de Vario-terminal kan worden ingesteld. Daarmee kan men het werktuig via het dubbelwerkende fronthefventiel laten zakken en het gewicht van het werktuig op de vooras overdragen. In het bijzonder is dit gunstig bij gebruik van een sneeuwploeg en bij werken met een frontmaaier op grasland, omdat de werktuiggeleiding zich zeer snel aan bodemoneffenheden aanpast. Ontlastingsveren voor de maaier zijn nu overbodig