Voorasvering2

Voorasvering

Voorasvering

Het veersysteem van de vooras zorgt ongeacht belasting of aanbouwwerktuig door het via positiesensoren werkende niveauregelsysteem voor een constant veercomfort. Daardoor kunnen inefficiënte stootbewegingen (het zgn. ‘powerhoppen’) consequent worden voorkomen, wat de vooras in vergelijking met een ongeveerde vooras 7% meer trekkracht geeft.

Foto 2

Betrouwbaar remsysteem

Zware transportlasten moeten in gevaarlijke situaties snel kunnen worden afgeremd. Het pneumatische dubbelcircuit-remsysteem remt de trekker  zeer effectief. Het met luchtdruk werkende remsysteem reageert erg gevoelig en nauwkeurig.  De met één pedaal bediende rem blijkt bijzonder  gunstig bij transport met een aanhanger. Het TMS  (Tractor Management Systeem) verhoogt de rijstabiliteit door automatische stuwdrukherkenning en een slimme vertraging.

Snel transport en hoge nuttige belasting

De dragende rol wordt bij de Fendt 700 Vario overgenomen door het robuuste gegoten half-frame,  bij een toegelaten totaalgewicht van 14 ton. Met  de hoge nuttige belasting van 6020 kg heeft deze  compacte zware trekker voor royaal genoeg reserves voor zware werktuigen. Dankzij de veerweg  van 100 mm beschikt de niveaugeregelde voorasvering over optimale speelruimte om ook bij zware belading comfort en veiligheid te bieden, terwijl de trekkrachtoverbrenging zeer direct is. 

Automatische stuurasblokkering

Met de optionele automatische stuurasblokkering wordt de gestuurde naloopas van aanhangers binnen een in te stellen snelheidsbereik automatisch ontgrendeld. Rechtuit rijdend zorgt de starre naloopbesturing voor een stabiel rijgedrag. De bestuurder hoeft de naloopbesturing buiten het geselecteerde snelheidsbereik en tijdens achteruitrijden niet handmatig te blokkeren.