Vertrouwen begint bij de basis
Geschikt voor alle werkzaamheden: de Fendt 700 Vario voldoet aan alle eisen wat betreft robuustheid en prestaties. Het sterke gegoten half-frame met niveaugeregelde vooras, heeft geen enkele moeite met hoge belastingen – zelfs boven de 6 ton. Het consistente, met perslucht werkende remsysteem garandeert daarbij de veiligheid van het hele combinatie en imponeert doordat de trekker ook in de bochten stabiel is, ook bij hoge snelheden. Op deze perfecte trekker begint u met een goed gevoel aan uw werkdag.
Prestatie en comfort
Het hele chassis van de Fendt 700 Vario is perfect toegerust voor veeleisend gebruik en snel transportwerk.
• Niveaugeregelde voorasvering met een veerweg van 100 mm
• Pneumatisch remsysteem met dubbel circuit met enkelpedaalsrem of stuurrem
• TMS rijpedaal met aanpassing van de vertraging door stuwdrukherkenning
• Automatische stuurasblokkering aanhanger
• Volledig differentieelslot voor voor- en achter- kant
Snel transport en hoge nuttige belasting
De dragende rol wordt bij de Fendt 700 Vario overgenomen door het robuuste gegoten half-frame, bij een toegelaten totaalgewicht van 14 ton. Met de hoge nuttige belasting van 6020 kg heeft deze compacte zware trekker voor royaal genoeg reserves voor zware werktuigen. Dankzij de veerweg van 100 mm beschikt de niveaugeregelde voorasvering over optimale speelruimte om ook bij zware belading comfort en veiligheid te bieden, terwijl de trekkrachtoverbrenging zeer direct is.
Betrouwbaar remsysteem
Zware transportlasten moeten in gevaarlijke situaties snel kunnen worden afgeremd. Het pneumatische dubbelcircuit-remsysteem remt de trekker zeer effectief. Het met luchtdruk werkende remsysteem reageert erg gevoelig en nauwkeurig. De met één pedaal bediende rem blijkt bijzonder gunstig bij transport met een aanhanger. Het TMS (Tractor Management Systeem) verhoogt de rijstabiliteit door automatische stuwdrukherkenning en een slimme vertraging.
Absoluut stabiel
Het Fendt Reaction-stuursysteem waarborgt dat de trekker optimaal rechtuit rijdt. Na de bocht komt het stuurwiel sneller weer in de uitgangspositie terug. De automatische stuurasblokkering verzekert een stabiel rijgedrag met de aanhanger tijdens rechtuit rijden. Vanaf bepaalde snelheden of bij achteruitrijden wordt de meeloopbesturing automatisch geblokkeerd, zonder ingrijpen door de bestuurder