Efficiëntie in beweging
In het transport is snelheid pure noodzaak. Zijn topsnelheid van 60 km/h maakt de nieuwe Fendt 800 Vario dan ook bij uitstek geschikt voor transportwerk. Hij overtuigt op de weg door zijn dynamiek en pit en zijn overzichtelijke constructie. Fendt kwam bovendien als eerste fabrikant met een volledig geïntegreerd bandendrukregelsysteem: VarioGrip – voor nóg meer efficiëntie bij alle werkzaamheden.
Per dag 37 ton meer transporteren
Bij transportwerk weet de 800 Vario zich dankzij zijn topsnelheid van 60 km/h bij slechts 1700 t/min, waar te maken met 16 procent meer transportcapaciteit* en een laag brandstofverbruik. Dat zijn voordelen die tellen: zo weet de 800 Vario bij een totaal verplaatst gewicht van 230 ton, in 10 uur tijd ca. 37 ton méér te transporteren, dankzij zijn hogere snelheid. En als de 800 Vario 50 km/h rijdt, verbruikt hij bij 1450 t/min nóg minder brandstof.
Zeven pluspunten voor uw comfort
Het totale chassisconcept maakt een excellent rijcomfort onder ergonomisch optimale omstandigheden mogelijk. De volgende 7 onderdelen zorgen voor een fantastisch rijgevoel:
• de voorasvering met niveauregelsysteem
• Fendt Stability Control (FSC)
• het Fendt ‘Reaction’-stuursysteem
• de balanscorrectie
• de cabinevering
• de stoelvering
• de automatische stuurasblokkering
Volledig geïntegreerd: VarioGrip
Fendt biedt nu VarioGrip, het eerste bandendrukregelsysteem dat volledig in het voertuigconcept geïntegreerd is. De in de fabrieken van Fendt ontwikkelde installatie maakt regeling van de bandenspanning tijdens het rijden mogelijk. De hoogte van de bandenspanning was altijd een compromis tussen gebruik op het veld en gebruik op de weg, maar dat is nu verleden tijd. Via de Vario-terminal kan de bandenspanning snel en eenvoudig worden gewijzigd door op een knop te drukken.
Optimale bandenspanning
De voordelen van een optimale bandenspanning zijn volkomen duidelijk: door verlaging van de bandenspanning op het veld wordt het contactoppervlak groter, waardoor de trekkracht toeneemt en de wielslip afneemt. Daarmee wordt volgens onafhankelijk onderzoek 10 procent brandstof bespaard.* Bovendien zal minder bodemverdichting optreden, wat leidt tot minder opbrengstverliezen. Bij rijden op de weg zorgt de hogere bandenspanning voor een stabieler rijgedrag. Bovendien wordt de rolweerstand verminderd, zodat ook dit tot een lager brandstofverbruik en minder bandenslijtage zal leiden.