4

Een sterk aandrijvingsconcept

Een sterk aandrijvingsconcept

De nieuwe Fendt Katana 650 is standaard uitgerust met vierwielaandrijving. Elk voorwiel wordt door een afzonderlijke wielmotor aangedreven. Het achterasdifferentieel wordt aangedreven door een hydromotor, waarbij het automatische differentieelslot bij te groot verschil in omwentelingssnelheid steeds de best mogelijke tractie handhaaft. Als optie is de nieuwe Katana 650 leverbaar met een ‘heavy-duty’ rijaandrijving, met sterkere hydromotoren op voor- en achteras. Voor meer vermogen, een groter koppel en meer tractie.

BalancedGrip: de slim geregelde vierwielaandrijving

Als optie is de Fendt Katana 650 leverbaar met het Assistant-systeem Fendt BalancedGrip, dat vooral op hellingen het aandrijfkoppel slim over voor- en achteras en tussen de beide wielen van de vooras verdeelt. Juist bij gras hakselen op steile hellingen zorgt dit voor meer grip en wordt doorslippen van de wielen voorkomen. Omdat bij het tegen een helling op rijden juist op de bovenste wielen weinig gewicht rust, regelt Fendt BalancedGrip de aandrijfkoppels actief. 

Enorme bandenkeuze, topvering

Om bestuurder en machine te beschermen tegen schokken op het land, is de Fendt Katana uitgerust met een in hoogte verstelbare achterasvering. Naast optimaal comfort garandeert deze ook extra veiligheid en stabiliteit, zelfs bij 40 km/h. Samen met de zeer ruime bandenkeuze maakt dat de Katana tot een universeel talent op elke ondergrond. Extra grote banden met diameters tot 206 cm en breedtes tot 900 mm verkleinen de bodemdruk en vergroten de bodemvrijheid.