Motor

Een motor met meer vermogen, klaar voor de toekomst

Een motor met meer vermogen, klaar voor de toekomst

De nieuwe Fendt Katana 650 is uitgerust met de beproefde MTU zescilinder-lijnmotor met een inhoud van 15,6 liter. Nominaal vermogen en uithoudingsvermogen van deze krachtpatser zijn door middel van een uitgebreide prestatie-update nogmaals flink vergroot. De motor beschikt nu over 25 pk extra en bereikt daarmee een nominaal vermogen van 650 pk. Bovendien voldoet deze machine al aan emissienorm Fase V. Ondanks zijn compacte bouw realiseert de motor al bij lage toerentallen een ongelooflijk koppel. Bovendien is het aggregaat zeer onderhoudsvriendelijk, goed toegankelijk en is de machine uitstekend begaanbaar. In combinatie met het nieuwe gewasstroomsysteem Fendt CropFlow 2.0 is de brandstofefficiƫntie in vergelijking met de voorganger 12% groter.

De variabele ventilator (optie) zuigt niet meer lucht aan dan er nodig is. Afhankelijk van de inzet en het benodigde vermogen wordt zo vermogen vrijgemaakt of juist bespaard, wat een duidelijk positieve invloed heeft op de algehele efficiƫntie van de Fendt Katana. Dankzij de omkeerfunctie van de koelventilator wordt door verandering van de luchtstroom het vuil met in te stellen tussenpozen van de ventilator af geduwd. Op die manier kan de koelventilator altijd zijn maximale capaciteit ontplooien en worden de reinigingsintervallen langer.

Altijd de juiste snelheid

Met de grenslastregeling wordt de rijsnelheid automatisch aangepast aan het betreffende gewas en de oogst- en gewasomstandigheden. Het motorvermogen wordt zo optimaal benut. Voor maximale opbrengsten en ontlasting van de bestuurder. De benutting van de veldhakselaar wordt overzichtelijk op de Varioterminal weergegeven.

Spaarzame Eco-modus

Bij toepassing in gras, waarbij normaal gesproken minder vermogen nodig is, komen de sterke punten van de Eco-aandrijfmodus tot hun volle recht. Via een tweetrapsschakeling in de haakse overbrenging kan de bestuurder naar behoefte omschakelen tussen Ecoen Power-modus en zo brandstof besparen. Dat wordt gerealiseerd door het motortoerental te verminderen van 1900 naar 1520 t/min. Het toerental van het hakselaggregaat blijft daarbij constant.