Perfect samenspel voor de beste aandrijving
Bij de Fendt 700 Vario vormen motor en transmissie een perfecte eenheid voor een aandrijving met een hoog koppel die voor traploos rijplezier zorgt. De beproefde en sterk presterende zescilindermotor van de Fendt 700 Vario overtuigt door het pittige rijgedrag, bij een grote wendbaarheid en een maximumvermogen van maximaal 240 pk. Nieuwe motorcomponenten vergroten de levensduur en verminderen het brandstofverbruik. De verder ontwikkelde SCR-uitlaatgastechnologie voldoet aan de nieuwe uitlaatgasnorm Fase IV / Tier 4 Final.
Kracht en betrouwbaarheid
De Fendt 700 Vario is voorzien van een beproefde zescilinder Deutz-motor, die een vermogen levert van 145 tot 240 pk en de trekker een maximumsnelheid van 50 km/h geeft. Met een cilinderinhoud van 6,1 liter, vierkleppentechniek en commonrail-inspuiting, zorgt de motor voor een krachtig rijgevoel. Deze compacte zware trekker is ontworpen voor grote prestaties en een hoge belastbaarheid. Motor en transmissie zijn ideaal op elkaar afgestemd, wat leidt tot een hoog totaalrendement.
Zuinig en milieuvriendelijk
Wat het verbruik betreft telt elke liter. De Fendt 700 Vario is uitgerust met SCRuitlaatgastechnologie, bijzonder zuinig met brandstof en voldoet aan uitlaatgasnorm Fase IV / Tier 4 Final. Ook het passieve dieselpartikelfilter heeft een brandstofbesparend effect, doordat de extra inspuiting van brandstof in het uitlaatsysteem achterwege blijft. Door de perfecte afstemming van motor en transmissie brengt de nieuwe Fendt 700 Vario zijn volledige vermogen over op de ondergrond.
Perfect rijden is traploos rijden
Met de traploze Fendt Vario-transmissie rijdt u met de ideale snelheid voor het werk dat u op dat moment doet. Van 0,02 km/h tot maximaal 50 km/h rijdt u traploos en exact zo hard als nodig is. Daarbij bedient u uw trekker ontspannen via de multifunctionele rijhendel. Een bijzonder positief effect hebben de lagere onderhoudskosten door de langere verversingsintervallen voor transmissieolie van 2000 draaiuren.
Met vol vermogen tot de grens
Functies als de automatische grensbelasting 2.0 verminderen het brandstofverbruik eveneens, doordat de motor steeds in het ideale toerentalbereik draait. De grensbelasting, die van het gebruik van de trekker afhangt, wordt automatisch correct ingesteld. Daardoor hoeft de grensbelasting niet meer handmatig worden ingesteld en zijn motor en transmissie altijd perfect op elkaar afgestemd. In de kickdown-modus toont de trekker zijn pit door vlot op te trekken.