Traploos naar de top
Bij de 200 Vario is het ons gelukt om de Vario-technologie uit de zware Fendt-modellen in een beperkte ruimte onder te brengen. De transmissie werd speciaal aangepast aan de kleinere beschikbare ruimte en andere bijzonderheden van smalspoortrekkers. Ook bij traploze smalspoortrekkers bewijst de Vario-transmissie dat zij tot grote prestaties in staat is en vele voordelen biedt. Daartoe behoort o.a. de vlakke cabinevloer zonder storen en de transmissietunnel.
Zonder onderbrekingen helemaal naar boven
Traploos rijden stelt u in staat om de apparatuur precies aan te sturen en daardoor zeer nauwkeurig te werken, zowel op het rechte eind als op de kopakker. Met de traploze smalspoortrekker 200 Vario rijdt u altijd met de optimale snelheid. Zonder schakelen naar elke snelheid tussen 20 meter per uur naar 40 kilometer per uur. Zelfs op hellingen past u zonder schokken uw snelheid aan. Daardoor kan met de 200 Vario ook op steile hellingen uiterst veilig worden gewerkt.
Beter dan elke powershift-transmissie
Met de traploos variabele snelheid maakt u gebruik van de reservevermogens die zelfs voor moderne automatische transmissies niet toegankelijk zijn. Met de Vario activeert u de in de tussenbereiken verborgen vermogenreserves. Dat betekent: vermogen zonder onderbreking. Door de traploze transmissie zijn vele besparingen mogelijk: niet alleen op werktijd (tot wel 10 procent), maar ook op brandstofverbruik, doordat per tijdseenheid een groter oppervlak kan worden bewerkt. Het Tractor Management Systeem (TMS) laat de motor steeds op het economische optimum lopen.
AGRex: zuinig en milieuvriendelijk
Het geavanceerde brandstofinspuitsysteem wordt ondersteund door het hoogwaardige externe uit- laatgasrecirculatiesysteem AGRex. Door de afkoeling en de exacte dosering van de teruggeleide uitlaatgassen wordt het verbrandingsproces aanzienlijk verbeterd. In vergelijking met een eenvoudige interne uitlaatgasrecirculatie wordt duidelijk minder brandstof verbruikt.
Doorontwikkelde motor
Fendt ontwikkelde de AGCO Power-driecilindermotor speciaal voor de nieuwe 200 Vario. Deze motor kenmerkt zich door zijn pit en dynamiek, gecombineerd met een rustige loop en een groot vermogen. Bij de ontwikkeling van deze motor stond het gebruik in de praktijk voorop. Daardoor kunt u de werkzaamheden op het rechte eind met 1500 toeren per minuut verrichten – en flink brandstof besparen. De maximumsnelheid van 40 km/h wordt bereikt bij 1750 t/min – waarmee opnieuw brandstof wordt bespaard!
Zeer efficiënte koeling
Het efficiënte koelsysteem van de 200 Vario heeft een groot aanzuigend oppervlak. Dat leidt ertoe dat de koeler niet snel vuil wordt. Daardoor blijft de koelcapaciteit optimaal, ook onder extreme omstandigheden. Het luchtfilter met cycloon-voorafscheider garandeert een lange levensduur van de filters en een lage onderhoudsbehoefte. Ondanks de geringe beschikbare ruimte maakt deze toch een grote doorstroming met lucht mogelijk.