Aanbouw

Aanbouwmogelijkheden voor en achter: Yes he can!

Een sterke fronthef, nauwkeurige elektrische instelling, een hydraulisch systeem met een grote inhoud, aftakas voor en achter, vele mechanische en elektrische ventielen, ISOBUS en Power  Beyond – de Fendt 300 Vario is zeer veelzijdig en biedt volop mogelijkheden voor het aankoppelen van werktuigen. Bij gebruik van werktuigen  garandeert de Fendt 300 Vario u maximale veelzijdigheid.

Functionaliteit en overzicht achter

Aan de achterkant toont de Fendt 300 Vario echt, wat hij allemaal kan. Alle functie-elementen, zoals hydrauliekaansluitingen, aftakas en achterhefinrichting, zijn overzichtelijk aangebracht en goed toegankelijk. De Fendt 300 Vario is uitgerust  met maximaal 4 hydrauliekventielen. De Poweruitvoering is voorzien van mechanische ventielen, met hoeveelheidsregeling op het 1e en 3e ventiel. De Profi-versie is voorzien van vrij toe te wijzen ventielen en een doorstroomregeling met tijdfunctie, die eenvoudig via de Vario-terminal kan  worden ingesteld.  

Laat maar draaien!

De aftakassen stelt u comfortabel in via de toetsen op het Variocenter: voor de achterste aftakas zijn de snelheden 540, 540E en 1000 t/min beschikbaar. De externe bediening op het achterspatbord blijkt daarbij in de praktijk erg handig. De Eco-uitvoering 540E is bijzonder geschikt voor lichte werkzaamheden, waarbij met gereduceerd motortoerental effectief brandstof kan worden bespaard. De  aftakassen van de Fendt 300 Vario onderscheiden  zich door hun hoge rendement. De kracht wordt  namelijk via de directe doorgaande aandrijfas door  de Vario-transmissie op de aftakasstomp overgebracht.

Aanbouw plaatjes

Sterke fronthef

Sterke fronthef

Door de stabiele half-frame-constructie van de Fendt 300 Vario is de montage van een krachtige fronthef (hefvermogen 3130 daN) mogelijk geworden. Als de fronthefinrichting niet gebruikt wordt, is deze via een afsluiter uit te schakelen. De trekstangen zijn opklapbaar, wat praktisch is in verband met parkeren en voorladerwerk. De Fendt 300 Vario Profi is uitgerust met een omschakelkraan, waarmee snel tussen EW  en DW kan worden gewisseld, zonder omsteken. De Profi-uitvoering is tevens voorzien van  externe bediening, om frontwerktuigen gemakkelijk aan en af te koppelen.

Aanbouwplaatje

Sterk presterend hydraulisch systeem

Sterk presterend hydraulisch systeem

De load-sensing-pomp (LS-pomp met regelbare opbrengst) beschikt met een slagvolume van 110 liter over een grote capaciteit. Bij deze pompcapaciteit kan het motortoerental laag blijven, waardoor ook bij intensief werk effectief brandstof  wordt bespaard. De Profi-uitvoering van de Fendt  300 Vario is standaard uitgerust met de krachtige 110-liter LS-pomp met regelbare opbrengst.  De Power-uitvoering beschikt standaard over een 84-liter verdringerpomp met vast slagvolume,  maar kan ook met de 110-liter pomp worden uitgerust.

Aanbouw plaatje 2

Keuze uit drie fronthefinrichtingen

Keuze uit drie fronthefinrichtingen

De Fendt 300 Vario biedt met 3 uitvoeringen een grote verscheidenheid aan fronthefinrichtingen. Naast de gewone fronthefuitvoering is er een versie met positieregeling en een met positieregeling  en ontlastingsregeling. Alle uitvoeringen zijn voorzien van trillingsdemping en de vergendelingspennen aan de trekstang hebben een verdraaibeveiliging.

Ontlastingregeling

De comfort-fronthef is uitgerust met een ontlastingsregeling, die via de Vario-terminal kan worden ingesteld. Daarmee kan men het werktuig via het dubbelwerkende fronthefventiel laten zakken en het gewicht van het werktuig op de vooras  overdragen. Ontlastingsveren voor de maaier zijn nu overbodig. Daarmee beschikt u over een perfecte aanpassing aan de bodem en een bijzonder grote tractie. Bovendien wordt de grasmat  gespaard.

Meer capaciteit met Power Beyond

De Power Beyond-aansluiting bestaat uit een druk-, een stuur- en een retourleiding voor hydrauliekolie. Via de stuurleiding wordt de olieopbrengst van de hydrauliekpomp aangestuurd  naargelang de oliebehoefte van het aangekoppelde werktuig. De leiding heeft een bijzonder  grote doorstroming, er wordt veel hydrauliekolie  doorgelaten. Snel en zonder krachtsverlies wordt  de olie direct getransporteerd naar de plaats waar  kracht nodig is.